26 Temmuz 2012 Perşembe

enormous shitbox

Six Feet Under... Bu dizinin her bölümü için oturup sayfalarca yazmak lazım ama hakkını veremem diye korktuğumdan girişmiyorum. Son bölümü izlediğim günü hatırlıyorum; geçen yazdı. Sabaha karşı, herkesler uykuda, bense Claire'in bu şarkı eşliğinde New York'a - ve simültane olarak geleceğe gidişini izliyorum. Bu bölüm, hatta beş sezon boyunca zaten içimde birikmiş o yoğun keder, yoğun melankoli, efsane final sahnesiyle sıvılaşıp dökülüyor gözlerimden. Çıkıp balkona ağlıyorum yarım saat. İlk defa oluyor böyle bir şey. Böyle dolu dolu; paha biçemediğim, benim için değerli olan insanları düşünerek, hayata pamuk ipliğiyle bağlı olduklarını ve bu yüzden bir kat daha önemli olduklarını bir kez daha anlayarak. Ve aslında dizideki karakterleri de düşünerek. Ailem gibi sevdim hepsini, özellikle Claire ve Ruth'u. Böyle işaret edince diğerlerine ihanet etmiş gibi hissediyorum şu an hatta.

Neyse, daha çoook şey yazarım ama diziden bir klip paylaşmak bu yazının amacı. Dizinin her üç dakikasını kırpıp youtube'a koymak yapmayı düşünmediğim bi şey olmasa da, bu yazıda paylaşacağım vidyoyu 1- kontekst dışı da manidar olabildiği, 2- gecikmeli olarak henüz bugün Fahrenheit 9/11 izlediğimden aklıma geldiği için paylaşıyorum, favorim olduğu için değil. Claire'in meltdown'ının savaşta çocuğu ölen annenin ıstırabıyla kesiştiği sahnede, alt eden bir demokrat ve evladını bir hiç uğruna kaybettiğini kabullenemeyen annenin çaresizliğini görüyoruz. Fahrenheit 9/11 bu yüzden beni bu sahneye sürükledi. Claire'in böyle acımasız olması kısmen sarhoş olması ve yeni işten ayrılmasındansa da, ayıkken de isyankâr ve güncel bilinçli kendisi.

 

Support our troops? What a bunch of bullshit! 
Why don't you try driving something that doesn't require so much gas for starters, if you're so fucking concerned?
Yea, we wouldn't wanna offend anybody while they're "supporting our troops."
Dozens of fucking Iraqis are still dying every day, the whole world hates us for going in there in the first place, and terrorists are still gonna be blowing shit in this country for the next hundred years! And the best thing she can think to do about it is put a sticker on that enormous shitbox!
You know, they still bring the wounded soldiers back at night, so the press can't even film it and nobody sees. American soldiers are still getting fucked up every day, and they don't even tell us. And it's all so you can put gas in this enormous fucking car of yours to keep everybody feeling really fucking AMERICAAAAAAN! Such a bunch of shit!
Sorry :(

Tüm olayı özetlemiş ya Clairecim. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder